Det är inte lätt

Måste skriva av mig lite känner jag. Jag har haft en jobbig dag, eller egentligen inte så jobbig utan bara en lång dag där jag började skolan klockan åtta vilket betyder att jag måste åka hemifrån kvart i sju, usch. Jag kommer alltid hem efter sådana dagar med en extrem huvudvärk. Så nu ligger jag i soffan med ångest och huvudvärk. Vet ni varför jag har ångest? Jo för att i morgon ska jag praktisera på högstadiet igen. Alltså agera som vikarie och extra lärare. Men det var efter första praktiken som jag insåg att jag kanske ville arbeta med yngre barn men eftersom att jag vill gå klart denna utbildning fram till sommaren (eftersom att det ser bättre ut på betyget) så måste jag ju praktisera på högstadiet igen. Men jag hoppas, verkligen hoppas att jag trivs denna gång och att det kanske överraskar mig och ändrar min åsikt. Jag tycker att det är hur kul som helst att arbeta med ungdomar och barn, men jag börjar som sagt tveka på min inriktning.
Så denna vecka från och med imorgon samt nästa vecka kommer jag att befinna mig på en skola i Nacka. Ingen skola och inget plugg vilket är jätte skönt, men man blir ju helt slut av att praktisera eftersom att man stöter på både det ena och det andra, så jag lär fortfarande känna mig stressad och trött, haha!
Nej nu ska jag skriva klart en skoluppgift och sen gå på ett pass klockan 18.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0